Tuotekehitysuutisia: Kevät 2020

Tuotekehitysuutisia: Kevät 2020

Kevään aikana olemme panostaneet tavanomaista enemmän tuotekehitykseen. Painopiste on ollut ja pysyy vielä jatkossakin etäoppimisen työkaluissa. Kehitämme palvelua tukemaan paremmin itsenäistä opiskelua ajasta ja paikasta riippumatta. Samalla uudistamme nykyisiä toiminnallisuuksia asiakkaidemme toiveita kuunnellen. Moni ominaisuus onkin saanut pirteän kasvojenkohotuksen. Tässä alkuvuoden suurimmat uudistukset.

Verkko-oppimisen työtila

Verkko-oppimisen työtila

eTaikaan tuodaan pian täysin uusi toiminnallisuus Verkko-oppimisen työtila. Se antaa työkalut koulutusmateriaalien jakamiseen ja auttaa itsenäistä etäopiskelua. Opiskelijat merkkaavat suorituksensa ja voivat kommentoida sekä arvioida materiaaleja. He voivat myös suorittaa osaamistestejä suoraan työtilassa.

Materiaalit voivat olla mitä vain tiedostoja. Esimerkiksi PDF-dokumentteja, webinaaritallenteita, linkkejä etätapaamisiin jne. Ne listataan selkeästi ja ne voidaan luokitella esimerkiksi avainsanojen ja osaamisprofiilien mukaan.

Työtila on jo asiakkaillamme pilottikäytössä, ja tuotantoon se pyritään julkaisemaan ennen kesälomia. Toiminnallisuus on asiakkaillemme lisämaksuton.

Asiakashallinta

Asiakashallinta

Olemme uudistaneet myös asiakashallintatyökaluamme. Asiakkaamme käyttävät toiminnallisuudesta eri nimiä omien käytäntöjen ja tarpeidensa mukaan. Joillekin se on esimerkiksi asiakasrekisteri tai henkilöstörekisteri, kun taas toiset tuntevat sen vaikkapa jäsen- tai seuratietoina. Tunnet työkalun millä nimellä tahansa, se on kaikille asiakkaille käytännössä sama ja nyt uusi ja helppokäyttöinen.

Suurin muutos on responsiivinen ulkoasu, joka tukee paremmin erikokoisia näyttöjä ja täyttää suurten näyttöjen pinta-alan järkevämmin. Emme ole lähteneet keksimään pyörää uudelleen, vaan vanhaan tottunut käyttäjä löytää kyllä heti hakemansa. Tärkeimmät toiminnot onkin tuotu näkyvämmin esille.

Lisäksi monia toimintoja on yksinkertaistettu. Esimerkiksi henkilön viimeisimmät osallistumiset näkyvät suoraan kontaktikortilta. Käyttäjä näkee heti kontaktin 5 viimeistä osallistumista, joissa kontakti on Ilmoittautunut-tilassa. Toisella välilehdellä näytetään 5 tuoreinta osallistumista muissa tiloissa.

Ylläpitäjän toiminnot OmaPalveluun

Suuri osa hallintapuolella tehtävistä asioista voidaan pian tehdä nopeasti OmaPalvelussa. Tuomme ylläpitäjien jokapäiväiset toiminnot helppokäyttöiseen OmaPalveluun. Tällöin osalle hallintakäyttäjistä riittää pelkkä OmaPalvelu eikä heidän tarvitse käyttää varsinaista hallintapuolta ollenkaan. Monimutkaisimmat ylläpitotyöt pysyvät yhä vanhalla hallintapuolella.

Mitä saisi olla?

Kuulemme mielellämme toiveitanne ja haluamme kehittää palveluamme asiakkaidemme ehdoilla. Yllämainitutkin uudistukset ovat alkujaan tunnistamistamme asiakastarpeista lähtöisin.

FacebookTwitterLinkedIn